შემაჯამებელი
წერა N1 მეხუთე კლასი
პირვ.ვ. 10.10.2016 წელი პირველი სემესტრი
მოსწავლე---------------------------------------------------------------------------------------
წაიკითხეთ ტექსტი და უპასუხეთ კითხვებს:წისქვილისკენ ამომავალ ორღობეში ბიჭი მიდის, ორი კოწოწაშვილი – ცამეტ-ცამეტი წლისანი, მზით გახურებული, წენგოთი მოთხუპნულნი, უბეები ნამცვრევი კაკლით აქვთ სავსე. უბეებში რომ არ ჩასტევიათ, შარვლის ბოლოებზე წნელები შემოუჭერიათ, ტოტებიც მუხლამდე აუვსიათ, ხელში ორ-ორი დიდი წითელი წიწაკა უჭირავთ (ქალი რომ ყვავილს დაიჭერს, ისე), მოდიან და-ჩხაკ-ჩხუკ! ჩხაკ-ჩხუკ!-მოჩხაკუნობენ, მოანათებენ თვალებით, თეთრი კბილებით და იმ წითელი წიწაკებით.
ა. /1/ შემოხაზეთ როგორი სიტყვაა ცამეტ-ცამეტი?1.ადვილი; 2. მარტივი; 3. რთული; 4 . ძნელი.(რთული)3../1/წელიწადის რომელი დროა აღწერილი ნაწყვეტში?
- რომელი დეტალები გაფიქრებინებთ ამას?----ა.(შემოდგომა).ბ. (2.4.)-----------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი წერა N1 მეხუთე კლასი მეორე ვარ. 10.10. 2016 წელი
მოსწავლე---------------------------------------------------------------------------------------
წაიკითხეთ ტექსტი და უპასუხეთ კითხვებს:
აღმართი არც კი აქვს ათავებული, გამოჩნდება სკოლაც - დაბალი, ქართულკრამიტიანი, გრძელი, შეთეთრებული შენობა. სოფლური დერეფნის ბოძზე კიდია თითბრის მოზრდილი ზარი, ზედ აწერია: „წმინდაო გიორგი, შემწე მეყავ მე უღირსსა წინაშე ღმრთისა“. ეზოში დგას ლამაზად ასული ცაცხვი, იქვე - მუხის ბოძებში გაყრილი სავარჯიშო ღერძი, ცაცხვის ქვეშ - გრძელი ფიცრის სკამი.
ა./1/შემოხაზეთ,როგორი სიტყვაა ქართულკრამიტიანი?
1.ადვილი; 2.მარტივი; 3. რთული; 4. ძნელი. (3)
/1/შემოხაზეთ ჩამოთვლილთაგან რა არ არის სკოლის ეზოში?
1.ცაცხვი; 2.ფეხების საფხეკი. 3.მსხლის ხე. $ ფიცრის სკამი. (1.3.)
/1/განმარტე სიტყვა თითბერი- (ლითონია)
/1/ სიტყვა თითბრის გამოყენებით შეადგინე წინადადება.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------5/~1/.შუაში ჩაწერე მოთხრობა» ეთერის»შენთვის გამორჩეული გმირის სახელი,დანარჩენში კი-ოთხი მახასიათებელი,რომელთა გამოც ის განსაკუთრებულ პერსონაჟად მიგაჩნია.
გაიხსენე შოთა ნიშნიანიძის ლექსი.ა./1/შენი სიტყვებით გადმოეცი,რას ნიშნავს:
«ნისლი ზმორებით ადგა მიწიდან»
----------------------------------------------------------------------------------------7. /1/რა არის ჟესტი?
-------------------------------------------------------------------------------------
/1/რა არის დედაენა?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------9. /1/ წერილობით გადმოეცით თქვენი დამოკიდებულება ეთერისადმი
მე და ეთერი
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი
წერაN 1 მეექვსე კლასი
პირვ.ვ 12.10. 2016 წ.
მოსწავლე---------------------------------------------------------------------------------------------
1. ყურადღებით
წაიკითხე მონაკვეთი და
თანამიმდევრულად შეასრულე
მოცემული დავალებები.
მღვდელი
შუაში იდგა, ხალხი ბუზსავით
ირევოდა იმის გარშემო. ზოგს
ის ელაპარაკებოდა, ზოგიც
დაუზარებლად პასუხს აძლევდა,
ზოგი გაეხუმრებოდა, ზოგს
თითონაც გაუხუმრებდა, და მაშინ
უნდა გენახათ გულიანი ხარხარი
ერისა.ზოგი კიდევ სულგანაბული
შესცქეროდა, თითქო დაჯერებულიაო,
იმის პირიდამ ოქრო გადმოვარდება,
და შიშობს, ხელიდამ არ წამივიდესო.
ბევრი სიკეთე უნდა დაეთესოს
კაცსა, რომელსაც ეგრე სიყვარულით
გარს არტყია ხალხი! კაციც ის
არის, შენი ჭირიმე, და ქუდიც
იმასა ჰხურავს. ალბად კაი
კაცსაც თაფლი აცხია, რომ დიდი
და პატარა ბუზსავით ზედ
ეხვევა!.. დედამიწის ზურგს
ბევრი არ უტარებია იმისთანა.
1./1/რომელი
მხატვრული ხერხია:
ხალხი ბუზსავით ირევოდა იმის
გარშემო?
ა.განსაზღვრება;
2.ეპითეტი; 3.შედარება. 4.
ჰიპერბოლა.
2./1/ბევრი
სიკეთე უნდა დაეთესოს კაცსა,
რომელსაც ეგრე სიყვარულით
გარს არტყია ხალხი!
განმარტე
როგორ გესმის:სიკეთე
უნდა დაეთესოს.---------------------------------------------
3./1/
რომელი მხატვრული ხერხია,»სიკეთე
უნდა დაეთესოს»?
ა.შედარება,
ბ,განსაზღვრება, გ.მეტაფორა.
4./1.5/მოძღვრისადმი
ხალხის რა დამოკიდებულება
ჩანს მოცემულ ნაწყვეტში?მოიფიქრე
სამი
მახასიათებელი.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5./1/წინადადება გაასწორე თანამედროვე გრამატიკულ-ლიტერატურული წესის მიხედვით: იმის პირიდამ ოქრო გადმოვარდება, და შიშობს, ხელიდამ არ წამივიდესო.
5./1/წინადადება გაასწორე თანამედროვე გრამატიკულ-ლიტერატურული წესის მიხედვით: იმის პირიდამ ოქრო გადმოვარდება, და შიშობს, ხელიდამ არ წამივიდესო.
6./0.5/ამ
ნაწყვეტისათვის მოიფიქრე
სათაური.-----------------------------------------------
- /2./დაწერე სიცილის აღმნიშვნელი სიტყვები/შუაში ჩაწერე სიცილი/:8./2/ჩამოაყალიბე მოთხრობების «მოძღვარი» და «ქვის დედაენა»თემა და იდეა.თემა იდეა თემა იდეა«მოძღვარი»“ქვის დედაენა»9./3/. მოცემულ სიტყვებს მიუწერე მნიშვნელობები და დაახასიათე ბგერითი შედგენილობის,თანხმოვნების,ხმოვნებისა და მარცვლების მიხედვით.მოცემული სიტყვების გამოყენებით შეადგინე წინადადებები.მაშვრალი- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ჯეირანი-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------10.ხაზი გაუსვით ომონიმებს და ახსენით მათი მნიშვნელობები.ა./0.5// იდგა გლოვა და ზარია---------------------------------------------------------ბ./0.5/ დასვენების ზარი დაირეკა------------------------------------------------------11./1/ რა არის სინონიმი? დაწერეთ ორო მაგალითი.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------12./1/რა არის ანტონიმი?დაწერეთ ორი მაგალითი.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------15./4/ იმსჯელე და დაასაბუთე:»წიგნები განსაკუთრებული მეგობრები არიან.ცხოვრების ყოველ განსაცდელში შეგიძლიათ მათ მიმართოთ.წიგნები არასოდეს გიღალატებენ.» ალფონს დოდე
შემაჯამებელი
წერაN 1 მეექვსე კლასი
მეორე..ვარიანტი 12.10.2016 წ.
მოსწავლე---------------------------------------------------------------------------------------------
1. ყურადღებით
წაიკითხე მონაკვეთი და
თანამიმდევრულად შეასრულე
მოცემული დავალებები.
ქვეყანა
დასეტყვილ ვენახს დაემსგავსა.
მონღოლებმა მოაოხრეს ქართული
მთა-ბარი. დაწიოკდა და აირია
ხალხი.
ერთ-ერთ უდაბურ კლდეს, ბერთუბნის მახლობლად, შეეხიზნა მშობლებდაკარგული ბიჭი. ქვამარილის მეტი უბეში არა ედო რა. ბედად, გარეჯიდან გადმოხვეწილ ირმების მცირე რემას წააწყდა. ქვამარილი გაალოკვინა და მიიჩვია. მერმე ნუკრებთან ერთად სწოვდა ფურირემს. ეს იყო მისი პურიც და წყალიც. ასე გაჩნდა უდაბნოში ირმის ხევი.
ახლა ფეხდაკოდილი, ოჯახდაკარგული, ნალაშქრი მწიგნობარი გადმოვარდა ირმის ხევში. სატევარი და მშვილდ-ისარი შერჩენოდა, გუდაში დიდი წიგნი ედო, ზევიდან კი დაკრული ჰქონდა კათხა და წერაქვი.
ერთ-ერთ უდაბურ კლდეს, ბერთუბნის მახლობლად, შეეხიზნა მშობლებდაკარგული ბიჭი. ქვამარილის მეტი უბეში არა ედო რა. ბედად, გარეჯიდან გადმოხვეწილ ირმების მცირე რემას წააწყდა. ქვამარილი გაალოკვინა და მიიჩვია. მერმე ნუკრებთან ერთად სწოვდა ფურირემს. ეს იყო მისი პურიც და წყალიც. ასე გაჩნდა უდაბნოში ირმის ხევი.
ახლა ფეხდაკოდილი, ოჯახდაკარგული, ნალაშქრი მწიგნობარი გადმოვარდა ირმის ხევში. სატევარი და მშვილდ-ისარი შერჩენოდა, გუდაში დიდი წიგნი ედო, ზევიდან კი დაკრული ჰქონდა კათხა და წერაქვი.
1./1/
რომელი მხატვრული ხერხია:ქვეყანა
დასეტყვილ ვენახს დაემსგავსა
?
ა.განსაზღვრება;
2.ეპითეტი; 3.შედარება. 4.
ჰიპერბოლა.
2./1/
განმარტე
როგორ გესმის:.
ქვეყანა
დასეტყვილ ვენახს
დაემსგავსა---------------------------------------------
3./1/
როგორი სიყვაა ; მშობელდაკარგული?
ა.ადვილი;
ბ.რთული; გ ძნელი; დ.მატივი.
4./1.5/მოუძებნე
ბიჭს სამი მახასიათებელი
მოცემული ნაწყვეტის მიხედვით
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5./1/ჩვენი
ქვეყნის რომელი ისტორიული
წარსულია ასახული ტექსტში?
6./0.5/ამ
ნაწყვეტისათვის მოიფიქრე
სათაური.-----------------------------------------------
- /2./დაწერე შეეხიზნას აღმნიშვნელი სიტყვები/შუაში ჩაწერე შეეხიზნა/:8./2/ჩამოაყალიბე მოთხრობების «მოძღვარი» და «ქვის დედაენა»თემა და იდეა.თემა იდეა«მოძღვარი»“ქვის დედაენა»9./3/. მოცემულ სიტყვებს მიუწერე მნიშვნელობები და დაახასიათე ბგერითი შედგენილობის,თანხმოვნების,ხმოვნებისა და მარცვლების მიხედვით.მოცემული სიტყვების გამოყენებით შეადგინე წინადადებები.მაშვრალი- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ჯეირანი-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------10.ხაზი გაუსვით ომონიმებს და ახსენით მათი მნიშვნელობები.ა./0.5// იდგა გლოვა და ზარია---------------------------------------------------------ბ./0.5/ დასვენების ზარი დაირეკა------------------------------------------------------11./1/ რა არის სინონიმი? დაწერეთ ორო მაგალითი.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------12./1/რა არის ანტონიმი?დაწერეთ ორი მაგალითი.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------15./4/ იმსჯელე და დაასაბუთე:»წიგნები აზრთა ხომალდებია,ჟამთა ტალღებს რომ მიცურავენ და ზრუნვით გადასცემენ ძვირფას ტვირთს თაობიდან თაობას.» ფრენსის ბეკონი
შემაჯამებელი წერა N2 მეექვსე კლასი 18.11 2016 წ.
მოსწავლე-------------------------------------------------------------------------------
1./1/რა არის ფრაზეოლოგიზმი?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------2./2.5/.რას ნიშნავს სიტყვათა მყარი შეხამება (შემოხაზე სწორი პასუხი):
ფეხი აითრია
ა) დაიგვიანა ბ) დაეზარა გ) დაზარალდა
ცამდე აიყვანა
ა) ძალიან შეაქო ბ) სწრაფად დააწინაურა გ) ხელში აიყვანა
დანა პირს არ უხსნის
ა)დამწუხრებულია ბ)მშიერია გ) ავადაა
თმა ყალყზე დაუდგა
ა)მეტისმეტად შეეშინდა ბ)მეტისმეტად გაბრაზდა გ)ადვილად მოტყუვდა
ნამუსი შეუნახა
ა)მისი ღირსება არ შებღალა ბ)მისი პატიოსნება დაიცვა გ)მისი საიდუმლო არ გაამჟღავნა
3./2/ შეადგინე წინადადება შემდეგი ფრაზეოლოგიზმებით: თავი ჩარგო, თვალში მოუვიდა.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. /5/მოცემული წინადადებიდან ამოიწერე არსებითი სახელები და დააჯგუფე ფუძეთა მიხედვით.შემდეგ კი გაარკვიეთ მათი შინაარსობრივი ჯგუფები:
ა) კავკასიონის ქედის კალთიდან პაწია წყარომ ამოხეთქა.
ბ) მეფე ბრძოლის დროს სასიკვდილოდ დაჭრეს.
გ) ერთგულება ადამიანის საუკეთესო თვისებაა.
დ) მარიამმა და გიორგიმ გაკვეთილები გუშინ მოამზადეს.
ე) ტყეში უამრავი ფოთლოვანი ხეა.
ვ) მთიდან ირმის ჯოგი ჩამოვიდა.
ზ) ქარხნის მილებიდან ბოლი ამოდიოდა.
ხმოვანფუძიანი თანხმოვანფუძიანი
ვინ ჯგუფის რა ჯგუფის სულიერი უსულო საკუთარი საზოგადო კონკრეტული აბსტრაქტული
5./4/მოცემული წინადადებებიდან ამოირჩიე ერთი ხმოვანფუძიანი ფუძეკვეცადი და ერთი თანხმოვანფუძიანი ფუძეკუმშვადი სახელი და აბრუნე მხოლობითსა და მრავლობით რიცხვში.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------6./2.5/იპოვეთ და გაასწორეთ შეცდომები:
უცებ იგი კედელად აღიმართა.
გურამიმ დიდხანს იმტვრია ამაზე თავი.
კოჯორიდან გრილმა ნიავმა დაუბერა.
ის უკვე გასცდა ქუთაის.
ბარათა დასტა დამიტოვა.
7./2/ რა არის ალიტერაცია? დაწერეთ მაგალითი.
ა.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ბ.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------8./1/რა არის აბზაცი?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------9. /4/ აღწერეთ თქვენი უბანი.ნამუშევარი გასწორდება შემდეგი სქემის მიხედვით :
კრიტერიუმების ბადე შემაჯამებელი წერითი დავალებისათვის ქულები
სწორად იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ ფორმებს 0 – 1
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას /აქვს სათანადო ლექსიკური მარაგი 0 - 1 -
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები 0-1
ენობრივი თვალსაზრისით, იჩენს გაბედულებას, ავლენს ფანტაზიის უნარს, ორიგინალურობას 0 - 1
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 4
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მოსწავლე-------------------------------------------------------------------------------
1./1/რა არის ფრაზეოლოგიზმი?-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------2./2.5/.რას ნიშნავს სიტყვათა მყარი შეხამება (შემოხაზე სწორი პასუხი):
ფეხი აითრია
ა) დაიგვიანა ბ) დაეზარა გ) დაზარალდა
ცამდე აიყვანა
ა) ძალიან შეაქო ბ) სწრაფად დააწინაურა გ) ხელში აიყვანა
დანა პირს არ უხსნის
ა)დამწუხრებულია ბ)მშიერია გ) ავადაა
თმა ყალყზე დაუდგა
ა)მეტისმეტად შეეშინდა ბ)მეტისმეტად გაბრაზდა გ)ადვილად მოტყუვდა
ნამუსი შეუნახა
ა)მისი ღირსება არ შებღალა ბ)მისი პატიოსნება დაიცვა გ)მისი საიდუმლო არ გაამჟღავნა
3./2/ შეადგინე წინადადება შემდეგი ფრაზეოლოგიზმებით: თავი ჩარგო, თვალში მოუვიდა.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. /5/მოცემული წინადადებიდან ამოიწერე არსებითი სახელები და დააჯგუფე ფუძეთა მიხედვით.შემდეგ კი გაარკვიეთ მათი შინაარსობრივი ჯგუფები:
ა) კავკასიონის ქედის კალთიდან პაწია წყარომ ამოხეთქა.
ბ) მეფე ბრძოლის დროს სასიკვდილოდ დაჭრეს.
გ) ერთგულება ადამიანის საუკეთესო თვისებაა.
დ) მარიამმა და გიორგიმ გაკვეთილები გუშინ მოამზადეს.
ე) ტყეში უამრავი ფოთლოვანი ხეა.
ვ) მთიდან ირმის ჯოგი ჩამოვიდა.
ზ) ქარხნის მილებიდან ბოლი ამოდიოდა.
ხმოვანფუძიანი თანხმოვანფუძიანი
ვინ ჯგუფის რა ჯგუფის სულიერი უსულო საკუთარი საზოგადო კონკრეტული აბსტრაქტული
5./4/მოცემული წინადადებებიდან ამოირჩიე ერთი ხმოვანფუძიანი ფუძეკვეცადი და ერთი თანხმოვანფუძიანი ფუძეკუმშვადი სახელი და აბრუნე მხოლობითსა და მრავლობით რიცხვში.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------6./2.5/იპოვეთ და გაასწორეთ შეცდომები:
უცებ იგი კედელად აღიმართა.
გურამიმ დიდხანს იმტვრია ამაზე თავი.
კოჯორიდან გრილმა ნიავმა დაუბერა.
ის უკვე გასცდა ქუთაის.
ბარათა დასტა დამიტოვა.
7./2/ რა არის ალიტერაცია? დაწერეთ მაგალითი.
ა.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ბ.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------8./1/რა არის აბზაცი?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------9. /4/ აღწერეთ თქვენი უბანი.ნამუშევარი გასწორდება შემდეგი სქემის მიხედვით :
კრიტერიუმების ბადე შემაჯამებელი წერითი დავალებისათვის ქულები
სწორად იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ ფორმებს 0 – 1
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას /აქვს სათანადო ლექსიკური მარაგი 0 - 1 -
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები 0-1
ენობრივი თვალსაზრისით, იჩენს გაბედულებას, ავლენს ფანტაზიის უნარს, ორიგინალურობას 0 - 1
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 4
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემეჯამებელი
წერა N2 მეხუთე
კლასი პირ.ვარიანტი
მოსწავლე---------------------------------------------------------------------
1./1/რა
ადასტურებს შევარდნილი ღელის
ადგილას ადრე სოფლის არსებობას?
ა.წყარო.
ბ. ვენახები. გ. მდინარე
ალაზანი. დ. ქვითკირის
ნაშთები
2.
/1/ რომელია საქართველოს მეზობელი
ქვეყანა,რომელიც დასახელებულია
ტექსტში?
---------------------------------------------------------------
3./1/რა
ჰქვია ტექსტის, მოთხრობის,
ნაწარმოების სახელს?
ა.აბზაცი.
ბ. სათაური. გ.თემა. დ იდეა.
4.
/3/ ჩამოთვლილთაგან რას შეიძლება
ჰქონდეს თემა და იდეა.(აღნიშნეთ
პლიუს- მინუსებით.)
-
მხატვრულ ნაწარმოებს.
-
ერთ აბზაცს,
-
ერთ წინადადებას.
-
ერთ სტრიქონს,
-
წიგნს,
-
ტექსტის ერთ ნაწილს-თავს ან ქვეთავს.
5.
/1/ტყუილია თუ მართალი?
ა.ზურაბი
და მაგდანი სულ ხუთი-ექვსი
წლის ჯვარდაწერილნი იყვნენ.
შვილად ჰყავდათ ერთადერთი
ქალი – ქეთო, რომელიც მესამე
წელიწადში იდგა.
ბ.როდესაც
საქართველომ მართლმადიდებელის
რუსეთისაკენ გაიწია,დაღესტანისა
და საქართველოს შორის ტკბილი
განწყობილება ჩამოვარდა,ყოველს
საქართველოს მთერს დაღესტანი
მეგობრობას უწევდა,ყოველს
საქართველოს მეგობარს მოყვრულად
ეპყრობოდა.
გ.სოფელს
ვაშლოვანში დაიარებოდა კაი
ხნიდან სავაჭროდ ორი ბაჯაჯგუნა
ლეკი. ესენი ისე წყალწაღებულები
იყვნენ, რომ თვითონ ლეკებსაც
აბუჩად ჰყავდათ აგდებულნი.
ამიტომ მათგან ცუდი საქმის
გაბედვას არავინ არ მოელოდა;
მაგრამ მალე მათ გაამართლეს
ქართული ანდაზა: თავჩაღუნული
– კუდაბზეკილიო...
6./1/
გაიხსენეთ თავი „მდევარი“.
მოცემული მონაკვეთები დაალაგეთ
თანამიმდევრულად.
ა.იმედგაცრუებული
მდევარი.
ბ.თავზარდამცემი
ამბავი.
გ.დაკარგულების
ძებნა.
დ.
დედ-მამის მოლოდინი.
7./2./დააწყვილეთ
სინონიმები:
ხანდაზმული
|
ქორფა
|
ჯიუტი
|
მხცოვანი
|
ძუნწი
|
ცივი
|
ნორჩი
|
ხელმომჭირნე
|
გრილი
|
თავნება
|
8.
/1/რა არის
სინონიმი?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------9//1/რა
არის
ანტონიმი?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10./3/
მისწერე წერილი გივი ბუთხუზის
მოთხრობის «განელებული კოცონი»
პერსონაჟს-ნოდარს..ესაუბრე
მისი ქმედებების.ფიქრებისა
და განცდების შესახებ.ნამუშევარი
გასწორდება შემდეგი სქემის
მიხედვით :
კრიტერიუმების
ბადე შემაჯამებელი წერითი
დავალებისათვის
|
ქულები
|
სწორად
იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ
ფორმებს
|
0 – 0.5
|
იყენებს
ნასწავლ ლექსიკას /აქვს
სათანადო ლექსიკური მარაგი
|
0 - 1 -
|
შემოქმედებითი
უნარ-ჩვევები
|
0-0.5
|
ენობრივი
თვალსაზრისით, იჩენს
გაბედულებას, ავლენს ფანტაზიის
უნარს, ორიგინალურობას
|
0 - 1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 3
|
|
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემეჯამებელი
წერა N2 მეხუთე
კლასი მეორე ვარიანტი
მოსწავლე------------------------------------------------------------------------
1./1/
რომელი მდინარე ყოფს კახეთს
ორ ნაწილად?
ა.მტკვარი.
ბ. ალაზანი. გ. არაგვი
2./1/საქართველოს
რომელი კუთხეა ღვინის სამშობლო?
3./3/ქვემოთ
ჩამოთვლილთაგან რას შეიძლება
ჰქონდეს სათაური და რას-არა?(აღნიშნეთ
პლიუს- მინუსებით.
-
მხატვრულ ნაწარმოებს.
-
ერთ აბზაცს,
-
ერთ წინადადებას.
-
ერთ სტრიქონს,
-
წიგნს,
-
ტექსტის ერთ ნაწილს-თავს ან ქვეთავს.
4.
/1/ მართალია თუ მცდარია.
ა.
ამასობაში
ქეთო კარგა შორს წავიდა ტყეში,
გამდელიც უკან მისდევდა. უცებ
საიდანღაც გაჩნდა ლეკი, მივარდა
ქეთოს, სტაცა ხელი, მეორე ხელი
პირზე დააფარა და გაიტაცა,
გამდელმა დაყვირება ვერ
მოასწრო, რადგან ამ დროს მეორე
ლეკმა თავში კეტი დაარტყა და
უსულდგმულოდ დასცა მიწაზე.
გაიტაცეს ქეთო და წაიყვანეს.
ბ.ამ
სრულ გალეკებას ქეთოსას იმანაც
შეუწყო ხელი, რომ ნაიბმა სასტიკი
ბრძანება გასცა სოფელში:
ყველამ
ილაპარაკოს და
ქეთოს ყურს გააგონოს, რომ
ნაშვილარია და არა ჩვენი
ღვიძლი შვილი
თორემ მოვკლავო..
გ.ყმაწვილი
ქალი დედ-მამას ხელიდან
ეცლებოდა, უავადმყოფოდ ჭკნებოდა,
ლეკებმა
ის სამკურნალოდ დაღესტანში
წაიყვანეს.
5./1/შეეცადეთ
გაიხსენოთ და გადმოსცეთ,რა
საშუალებებით ცდილობდა ზურაბ
ქართველაძე ქეთოს დაბრუნებას.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------6./1/
გაიხსენე და დაწერე, რა აადვილებდა
ძველ დროში მდევრის დაუყოვნებლივ
შეკრებას?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------7./2./დააწყვილე
ანტონიმები;
სავსე
|
მაგარი
|
ლხინი
|
იშვიათი
|
მამაცი
|
ჭირი
|
ხშირი
|
ლაჩარი
|
რბილი
|
ცარიელი
|
-
/1/რა არის ნაწარმოების თემა?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------9./1/ რა არის ნაწარმოების იდეა?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10./3/
მისწერე წერილი გივი ბუთხუზის
მოთხრობის «განელებული კოცონი»
პერსონაჟს-სიკოს.ესაუბრე
მისი ქმედებების.ფიქრებისა
და განცდების შესახებ. /ნამუშევარი
გასწორდება შემდეგი სქემის
მიხედვით :
კრიტერიუმების
ბადე შემაჯამებელი წერითი
დავალებისათვის
|
ქულები
|
სწორად
იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ
ფორმებს
|
0 – 0.5
|
იყენებს
ნასწავლ ლექსიკას /აქვს
სათანადო ლექსიკური მარაგი
|
0 - 1 -
|
შემოქმედებითი
უნარ-ჩვევები
|
0-0.5
|
ენობრივი
თვალსაზრისით, იჩენს
გაბედულებას, ავლენს ფანტაზიის
უნარს, ორიგინალურობას
|
0 - 1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 3
|
|
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი
წერა N 3 მეხუთე
კლასი 12.12.2014 წ.
მოსწავლე----------------------------------------------------------------------------------------------------
შემოხაზეთ
სწორი პასუხები:
1./1/რა
არის ნაწარმოების თემა?
ა.რის
შესახებაც მოგვითხრობს ტექსტი.
ბ.
რისი თქმაც უნდა ავტორს.
გ.
ტექსტის შინაარსი.
2./1/რა
არის ნაწარმოების დედააზრი?
ა.რისი
თქმაც სურს ავტორს.
ბ,
რის შეასხებაც მოგვითხრობს
ტექსტი.
გ.
ტექსტის შინაარსი.
3./2/დაწერეთ
მე-11 თავის „იავნანამ რაჰქმნა?!“
თემა და დედააზრი.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------4.
/1/შეურჩიე თემატური სათაური
საკვანძო სიტყვებს:
ორი
ბაჯაჯგუნა ლეკი,თავჩაღუნული
კუდაბზეკილიაო, ღატაკები
ვართ, ზურაბ ქართველაძე
მდიდარია, მოტაცება, გამოისყიდის,
გავმდიდრდებით,ტყე,პატარა
ჩიტი, გამდელი, კეტი...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------5./2/
ყველაზე გვიან რა დაივიწყა
ქეთომ? როგორ გგონიათ, რატომ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------6./1/შეეცადეთ
გაიხსენოთ და დაწეროთ,რა
საშუალებებით ცდილობდა
დედ-მამა ქეთოსთვის წარსული
გაეხსენებინა.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------7./2/
დაწერეთ ნაწარმოების მიხედვით:
ა. ქეთოს დედ-მამა. ან ბ. ნაიბი
და მისი ცოლი.
(წერის
დროს გაითვალისწინეთ შემდეგი
კითხვები: სად ცხოვრობდნენ?
რომელ საზოგადოებრივ ფენას
მიეკუთვნებოდნენ? როგორი
დამოკიდებულება ჰქონდა ხალხს
მათდამი? როგორი დამოკიდებულება
ჰქონდათ მათ ხალხისადმი?ქეთოსადმი?
როგორი დამოკიდებულება
ჩამოუყალიბდათ პერსონაჟებს
ერთმანეთისადმი?რატომ?შენ
პირდად რას ფიქრობ ამ პერსონაჟებზე?)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი წერა N 3 მეექვსე კლასი 14.12.2016 წ.
მოსწავლე----------------------------------------------------------------------------------------------------
შემოხაზეთ სწორი პასუხები:
1./1/რა არის ამბავი?
ა.რაც უკვე მოხდა და რის შესახებაც შეიძლება ვუამბოთ მსმენელს.
ბ. რისი თქმაც უნდა ავტორს.
გ. ტექსტის თემა.
2./1/რა არის ამბის თხრობა?
ა.რისი თქმაც სურს ავტორს.
ბ, რის შეასხებაც მოგვითხრობს ტექსტი.
გ. მომხდარის გადმოცემა თანამიმდევრობით.
3./2/რა არის ალიტერაცია?დაწერეთ ალიტერაციის მაგალითი.
4./2/ აბრუნეთ არსებითი სახელი მარანი მხოლობით და მრავლობით რიცხვში.
5./2/დააწყვილე სიტყვები მნიშვნელობების მიხედვით:
ყიამეთი ძალ-ღონე გამოელია
დაქანჩეს სქელ მარცვლოვანი
ხვრიში თოკით მაგრა შეკრეს.
არაქათი აღარ აქვს საშინლად ცივი ამინდი
6./2/ დაწერეთ რევაზ ინანიშვილის «შეშაზე « მოთხრობის მიხედვით ბიჭების თავგადასავალი.
7. სავარჯიშო ./7/დასვით გამოტოვებული სასვენი ნიშნები მოცემულ წინადადებებში:
ღმერთთან მისთვის ვლაპარაკობ რომ წარვუძღვე წინა ერსა თქვა პოეტმა
ანდაზა ამბობს გინდ რეგვენისთვის გისწავლებია გინდ მკვდრისთვის გიწამლია
შოთა რუსთაველი გვასწავლის ვინ მოყვარესაარ ეძებს იგი თავისა მტერია
ჩემს დღეში ღვინო არ მისვამს კაცებო
არჩილ ღვთის გულისათვის გაუშვი
არა ასეთ აუგს ვერც ზაალის ყმები მოითმენენ
ამ ტყეში ბინადრობენ ციყვები, კურდღლები და თქვენ წარმოიდგინეთ მგლებიც
/3/წინადადებაში გამოყავი სინტაქსური წყვილები:
ერთმა კაცმა დიდძალი ოქრო მიწაში ჩაფლა.
შემაჯამებელი N2 მეექვსე კლასი (სსმ)
მოსწავლე------------------------------------------------------------------------------------------
/5/გადაიწერე ტექსტი:
ეზო პატარა და მყუდრო იყო, რიყის ქვით მოკირწყლული, შუშაბანდებითა და აივნებით შემოზღუდული. მეზობლები ნახევარ ცხოვრებას ეზოში ატარებდნენ, აქ ჭორავდნენ და ეჩხუბებოდნენ ერთმანეთს, აქ თამაშობდნენ ნარდს და ისვენებდნენ. ბიჭი გრძნობდა, ნაგაზის მოყვანა მეზობლებს ააფორიაქებდა. ეს რამდენიმე ხანი ეზოში სიმშვიდე იყო ჩამოვარდნილი და ამდენ სიმშვიდესა და მყუდროებას ვეღარ გაუძლებდნენ. ნამდვილად აჯანყდებოდნენ, გადმოდგებოდნენ აივანზე და ატყდებოდა ერთი აყალმაყალი.
„პატარა მაინც იყოს, - გაიმეორა ფიქრში ბიჭმა, - უბეში დაგმალავდი და ისე შეგიყვანდი“.
ძაღლმაც შეიხედა ეზოში და იქაურობა მიმოათვალიერა. ბიჭის ფეხებთან დაწვა, წინა თათები გადააჯვარედინა და ზედ თავი ჩამოდო.
- არ მოგეწონა? - შეეკითხა ბიჭი, ეზო მაინც იყოს დიდი... აქ მომიცადე, ერთს მივიხედ-მოვიხედავ და დავბრუნდები.
ბიჭი ეზოში შევიდა. ნაგაზი მაშინვე წამოდგა და შეჰყვა.
უპასუხე შეკითხვებს:
1./1/ ვის ააფორიაქებდა ეზოში ნაგაზის მოყვანა? ა. ბიჭის დედას. ბ. კატას. გ. მეზობლებს
2./1/რა ინატრა ბიჭმა? ა. მეზობლები არ ეჩხუბნენ. ბ. ძაღლი პატარა ყოფილიყო.
3./1/განმარტე რას ნიშნავს - აყალმაყალი? ა. პატარა ხმაური. ბ. ჯუჯღუნით ლაპარაკი.გ. დიდი ხმაური
4./1/განმარტე რას ნიშნავს- აჯანყდებოდდნენ? ა. წინააღმდეგნი იქნებოდნენ. ბ. დათანხმდებოდნენ.
5./1/წინადადებაში სათანადო ბრუნვის ფორმაში ჩაწერე სიტყვა ძაღლი.
------------------------------------ შეშინებული თვალებით შეხედა ბიჭს.
მოსწავლე----------------------------------------------------------------------------------------------------
შემოხაზეთ სწორი პასუხები:
1./1/რა არის ამბავი?
ა.რაც უკვე მოხდა და რის შესახებაც შეიძლება ვუამბოთ მსმენელს.
ბ. რისი თქმაც უნდა ავტორს.
გ. ტექსტის თემა.
2./1/რა არის ამბის თხრობა?
ა.რისი თქმაც სურს ავტორს.
ბ, რის შეასხებაც მოგვითხრობს ტექსტი.
გ. მომხდარის გადმოცემა თანამიმდევრობით.
3./2/რა არის ალიტერაცია?დაწერეთ ალიტერაციის მაგალითი.
4./2/ აბრუნეთ არსებითი სახელი მარანი მხოლობით და მრავლობით რიცხვში.
5./2/დააწყვილე სიტყვები მნიშვნელობების მიხედვით:
ყიამეთი ძალ-ღონე გამოელია
დაქანჩეს სქელ მარცვლოვანი
ხვრიში თოკით მაგრა შეკრეს.
არაქათი აღარ აქვს საშინლად ცივი ამინდი
6./2/ დაწერეთ რევაზ ინანიშვილის «შეშაზე « მოთხრობის მიხედვით ბიჭების თავგადასავალი.
7. სავარჯიშო ./7/დასვით გამოტოვებული სასვენი ნიშნები მოცემულ წინადადებებში:
ღმერთთან მისთვის ვლაპარაკობ რომ წარვუძღვე წინა ერსა თქვა პოეტმა
ანდაზა ამბობს გინდ რეგვენისთვის გისწავლებია გინდ მკვდრისთვის გიწამლია
შოთა რუსთაველი გვასწავლის ვინ მოყვარესაარ ეძებს იგი თავისა მტერია
ჩემს დღეში ღვინო არ მისვამს კაცებო
არჩილ ღვთის გულისათვის გაუშვი
არა ასეთ აუგს ვერც ზაალის ყმები მოითმენენ
ამ ტყეში ბინადრობენ ციყვები, კურდღლები და თქვენ წარმოიდგინეთ მგლებიც
/3/წინადადებაში გამოყავი სინტაქსური წყვილები:
ერთმა კაცმა დიდძალი ოქრო მიწაში ჩაფლა.
შემაჯამებელი
N1 მეექვსე
კლასი (სსმ)
მოსწავლე------------------------------------------------------------------------------------------
-
/5/გადაიწერე ტექსტი:ამ სოფლიდან ყველანი წავიდნენ, ზოგნი ქალაქში ზოგნიც აქვე ახლოს, ბარის სოფლებში. მართალია, ათიოდე სახლი ჯერ ისევ სახურავმთელი დგას ამ სოფლიდან, მხოლოდ სამი სახლიდან ამოდის ხოლმე დილა-საღამოს კვამლი, იმ სამი სახლიდანაც ორში წლებისაგან აჩრდილებად ქცეული დედაბრები ცხოვრობენ, გამოვლენ და მწუხარედ დაეხეტებიან დერეფნის კედელზე, ხან წარბებთან უდევთ აკანკალებული ხელი, ხან ყურის უკან; გამუდმებით ვიღაცას ელიან , ეხმაურებიან ყოველ პატარა ჩქამს:
– ბიჭო, გოგო! ხომ არავინა ხართ მანდ?
დაბერებულან მათი ბაღის ხეებიც ? ნიავი აქანავებს ჭიანაჭამ ქერქებს, ბალახებში ყრია წითელი ვაშლები, დაჩამიჩებული შავი ჭანჭური. დამპალა, ჩაფეხვილა ღობის ლატნები, ძურწა და ნარი მოსდებია ბილიკებს. ეზოში დადის მარტოობით გადაყრუებული ძაღლი, სამი თუ ოთხი ქათამი, თითქოსდა დაკარგული ჩიტბატონები.
-
უპასუხე შეკითხვებს:1./1/ ვინ ცხოვრობდნენ ამ სახლებში? ა. ეთერი. ბ, დედაბრები.2./1/რა ამოდიოდა სამი სახლის სახურავიდან? ა. კვამლი. ბ. წვიმა. ნ.3./1/განმარტე რას ნიშნავს - ჩქამი? ა. პატარა ხმაური. ბ. ჯუჯღუნით ლაპარაკი.4./1/განმარტე რას ნიშნავს- ლატანი? ა. მოწნული ღობე. ბ. იცინოდა.5./1/წინადადებაში სათანადო ბრუნვის ფორმაში ჩაწერე სიტყვა ნიავი.------------------------------------ გააქანავა ხის ტოტები.
შემაჯამებელი N2 მეექვსე კლასი (სსმ)
მოსწავლე------------------------------------------------------------------------------------------
/5/გადაიწერე ტექსტი:
ეზო პატარა და მყუდრო იყო, რიყის ქვით მოკირწყლული, შუშაბანდებითა და აივნებით შემოზღუდული. მეზობლები ნახევარ ცხოვრებას ეზოში ატარებდნენ, აქ ჭორავდნენ და ეჩხუბებოდნენ ერთმანეთს, აქ თამაშობდნენ ნარდს და ისვენებდნენ. ბიჭი გრძნობდა, ნაგაზის მოყვანა მეზობლებს ააფორიაქებდა. ეს რამდენიმე ხანი ეზოში სიმშვიდე იყო ჩამოვარდნილი და ამდენ სიმშვიდესა და მყუდროებას ვეღარ გაუძლებდნენ. ნამდვილად აჯანყდებოდნენ, გადმოდგებოდნენ აივანზე და ატყდებოდა ერთი აყალმაყალი.
„პატარა მაინც იყოს, - გაიმეორა ფიქრში ბიჭმა, - უბეში დაგმალავდი და ისე შეგიყვანდი“.
ძაღლმაც შეიხედა ეზოში და იქაურობა მიმოათვალიერა. ბიჭის ფეხებთან დაწვა, წინა თათები გადააჯვარედინა და ზედ თავი ჩამოდო.
- არ მოგეწონა? - შეეკითხა ბიჭი, ეზო მაინც იყოს დიდი... აქ მომიცადე, ერთს მივიხედ-მოვიხედავ და დავბრუნდები.
ბიჭი ეზოში შევიდა. ნაგაზი მაშინვე წამოდგა და შეჰყვა.
უპასუხე შეკითხვებს:
1./1/ ვის ააფორიაქებდა ეზოში ნაგაზის მოყვანა? ა. ბიჭის დედას. ბ. კატას. გ. მეზობლებს
2./1/რა ინატრა ბიჭმა? ა. მეზობლები არ ეჩხუბნენ. ბ. ძაღლი პატარა ყოფილიყო.
3./1/განმარტე რას ნიშნავს - აყალმაყალი? ა. პატარა ხმაური. ბ. ჯუჯღუნით ლაპარაკი.გ. დიდი ხმაური
4./1/განმარტე რას ნიშნავს- აჯანყდებოდდნენ? ა. წინააღმდეგნი იქნებოდნენ. ბ. დათანხმდებოდნენ.
5./1/წინადადებაში სათანადო ბრუნვის ფორმაში ჩაწერე სიტყვა ძაღლი.
------------------------------------ შეშინებული თვალებით შეხედა ბიჭს.
შემაჯამებელი
N3 მეექვსე
კლასი (სსმ)
მოსწავლე------------------------------------------------------------------------------------------
-
/5/გადაიწერე ტექსტი:სასიამოვნო მგზავრობა დასრულდა. ამას მაშინ მიხვდნენ, როგორც კი ბუჩქნარში შეძვრნენ. ჭიჭოს ფეხი დაუსხლტა, რცხილას დაეჯახა, რცხილა შექანდა და თოვლის მთელი ჩანჩქერი დაატყდა თავს. მაგრამ ეს მაინც პირველი იყო. გაიცინეს, კისერი ამოიწმინდეს და ხმელი შეშის ძებნა განაგრძეს. მერე უარეს ჩანჩქერში მოჰყვნენ, მერე კიდევ უფრო უარესში, და ისე დასველდნენ,ისეთ საძაგელ სიცივეს გრძნობდნენ კისერში, ერთმანეთისა რომ არ შერცხვენოდათ, ველზე გავიდოდნენ, ცეცხლს დაანთებდნენ, მიუსხდებოდნენ და არაფერს არ გააკეთებდნენ.
ერთმანეთისა რცხვენოდათ, ერთმანთისთვის ზრუნავდნენ და ეს ამაგრებდათ.
_ უნდა შეეჩვიო! _ ეუბნებოდა ელგუჯას ჭიჭო.
_ ყოჩაღი ბიჭი` ხარ გაუძლებ! _ იღრიჭებოდა ელგუჯა. ერთი ეჩვეოდა, მეორე უძლებდა და მალე ისეთი რცხილა წამოაქციეს, ფოლადივით გაჰქონდა წკარუნი. ამ რცხილას ნეკერჩხალი მოაყოლეს, ნეკერჩხალს _ ეკლიანი, ბაჯაჯღანა კუნელი, კუნელს _ ისევ რცხილა. გახურდნენ, ოფლი დაასკდათ. დამორეს, გამოზიდეს და უკანასკნელი ხეც რომ ჩამოათრიეს, კმაყოფილივით გადახედეს ერთმანეთს.
-
უპასუხე შეკითხვებს:1./1/ როგორი იყო მუშაობის პროცრსი? ა. მარტივი. ბ, რთული.2./1/რა ართულებდა მუშაობას? ა. ციოდა. შეშა ძნელი მოსაჭრელი იყო. ბიჭები დასველდნენ. ბ.ცხელოდა. წვიმა მოდიოდა, ბიჭები დასველდნენ.3./1/განმარტე რას ნიშნავს ბაჯაჯღანა? ა. პატარა,უშნო. ბ.ჯუჯღუნა, ჯუჯღუნით მოლაპარაკე.4./1/განმარტე რას ნიშნავს- იღრიჭებოდა? ა. იჯღანებოდა. ბ. იცინოდა.5./1/წინადადებაში სათანადო ბრუნვის ფორმაში ჩაწერე სიტყვა კუნელი.ძმებს ------------------------------------ მოჭრა ძალიან გაუჭირდათ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий